• وبلاگ : محفل راهيان نور
  • يادداشت : اصلاحات و ابهامات
  • نظرات : 0 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام و عرض خسته نباشيد بندهدر اين پست احساس مي كنم كه شما اطلاعاتي در ست از اصلاحات نداشته و تنها با بسنده كردن به سخنان همفكرانتان به نگارش اين مقاله پرداختيد اصلاحات كه در سال 75 و 76 با رهبري سيد محمد خاتمي و همفكري قشر دانشجو و روشنفكر كه از انحراف بسيار شديد از ارمان انقلاب ما به صدا در امدن به وجود امد و كاملا خط كشي خود را انتخاب و به بدنه سازي و چارچوب سازي پرداخت و چارچوب هاي ان در يك نظر نمي گنجد
    + محمد 

    سلام

    خداقوت

    1.در عين اينكه خيلي خوب تحليل كردي ومشخصه كه با فكر ومطالعه نوشتي ولي يه نكته اينكه تطبيق روايت با آنچه كه در صحنه سياست موجوده كار مشكليه وشما نميتونيد از هر روايت يا حديثي كه همان كلمات راداره ويا اينكه برداشت شما از حديث با موضوع مطابقت ميكنه استفاده كنيد.

    2.وقتي كه به شروع اصلاحات برميگرديم ميبينيم كه اصلاحات فقط يك جرياني بود كه براي ازدست ندادن قدرت از حزب كارگزاران اون موقع متولد شد درحالي كه انگيزه ي اونا فقط بقاي در صحنه ي سياست وبرگرداندن اصول انقلاب ودر واقع پياده كردن عقايدي بود كه از دكتر سروش صادر ميشد.

    اما اين عقايد با توجه به لينكي كه محمد گذاشته تازه در چهاردهم دي 87 به طور علني داره بيان ميشه.

    سپاسگزارم

    پاسخ

    سلام سلامت باشيد از نظر سازندتون ممنونم. در مورد احاديث فرمايشتون كاملاً صحيحه اما بهتر بود شفاف تر و به صورت موردي و مصداقي صحبت مي كردين تا اگه تفسير به رأي و يا برداشت غلطي صورت گرفته اصلاح بشه. اين همون نكته اي كه تو اين پست هم به طور ويژه بهش اشاره كرديم؛ يعني كلي گويي و عدم شفافيت. در مورد نكته دوم هم كه فرمودين، شايد هدف اصلاحات برگانداندن اصول انقلاب به صحنه اداره كشور و يا حفظ قدرت و بقاي در نظام كه البته با اصول انقلاب در تعارض هست بوده، اما مشكل همين جاست كه به گفته جنابعالي تاكنون مباني اصلاحات و نسبت آن با اصول انقلاب، به وضوح تبيين و تشريح نشده بود و اين همان ابهامي كه در طول هشت سال همچنان ناشناخته باقي ماند.
    شب شعر ولايي دارالولايه

    ياد بود طلبه بسيجي شاعر و مداح اهل بيت (عليهم السلام)، زنده ياد ميثم کاميابي فرد

    با حضور استاد محمد علي مجاهدي(پروانه) و سيد حميد رضا برقعي

    پنج شنبه 31 ارديبهشت ماه ساعت 21

    ميدان امام، مسجد شيخ لطف الله

    براي اين كه قسمم راست در بياد لينك سخنان سيد را در تبين مباني نظري اصلاحات برات ميزارم البته اين جلسه چهارم است بقيه اش را اگه دوست داري خودت پيدا كن!!!

    http://www.baran.org.ir/?sn=news&pt=full&id=2088

    پاسخ

    حتماً مطلب را مطالعه خواهم كرد و تحليل خودم را در پستي ديگر ارائه خواهم كرد ممنون كه فضاي هم انديشي بهتر را فراهم كردي
    سلام...مطلب تو هم بد نبود...اما من تهش سر در نياوردم كه مي خواستي اصلاحات را زير سوال ببري يا شعار تغيير را...به نظر من كه اين دو به طو اشكار در راستاي يك ديگر قرار دارند.اصلاحات شايد جرياني نوظهور و از 77 تا كنون باشد اما مباني ان بسيار عميق است به طوري كه سيد محمد خاتمي هم اخيرا شاخصه هاي ان را در چند جلسه به خوبي تبيين كرده است. امادر مورد شعار تغيير بايد بگويم كه هر تغييري براندازي به حساب نمي ايد چنان كه تغيير مورد نظر اوباما هم به اين معني نبود. بلكه به معني تغيير در رويكردهاي غلط و تقويت رويكردهاي صحيح است. در شرايط كنوني هم شعار تغيير مناسب ترين شعار براي شرايطي است كه دولت نهم ان را ايجاد كرده است.
    پاسخ

    سلام مسلماً مورد نظر من هم تغيير مثبت يا همان اصلاح بوده است، بحث بر سر اين است كه مثبت بودن يا نبودن تغيير، با ارائه معيارها و مباني نظري بايستي مشخص شود، تا روشن شود معيارهايي كه قرار است مسائل را با آنها سنجيد و در صورت ناسازگاري تغيير داد و اصلاح كرد، اسلامي است يا غير اسلامي. به عبارت بهتر، اين مبناي «تغيير» است كه مشخص مي كند، تغيير مورد نظر «اصلاح» است يا تخريب.